Partner serwisu
Biznes i przemysł

Shenzhen Airlines sprzedają pięć A319

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Shenzhen Airlines sprzedają pięć A319
fot. byeangel (Flickr_CC)
Shenzhen Airlines planują sprzedaż pięciu airbusów A319 w ramach szerszej strategii modernizacji floty. Najmniejsze samoloty o wąskim kadłubie nie zapewniają już odpowiedniej ekonomiki przy szybkim wzroście popytu na podróże lotnicze w Chinach. Na konkurencyjnym rynku kontrola kosztów jest kluczowa.

Od założenia w 1992 roku, flota operatora z południowo-wschodniej części Państwa Środka urosła do ponad 200 maszyn, z czego tylko sześć samolotów jest o szerokim kadłubie. Flota wąskokadłubowa Shenzhen Airlines nie jest jednolita, albowiem chiński przewoźnik zdecydował się na dualizm – linie użytkują airbusy z rodziny A320 (76 A320-200, 27 A320neo, sześć A321neo) i konkurencyjne boeingi 737, których jest 84, z czego 71 to B737-800NG, a 13 maszyn to B737 MAX 8. Chiński operator posiada także pięć A319, które wystawił na sprzedaż.

Ruch ten ma na celu usprawnienie operacji i zmniejszenie zależności od mniejszych modeli samolotów, których ekonomika odbiega od aktualnego biznesplanu, który zakłada szybki przyrost liczby przewożonych pasażerów za pomocą większych samolotów, które zapewniają lepszą rentowność operacji. Najmniejsze airbusy w Shenzhen Airlines to maszyny dość młode, albowiem wiek samolotów nie przekracza ośmiu lat. A319 mają konfigurację dwuklasową, mogąc zabrać na pokład ośmiu pasażerów w klasie biznes i 110 podróżnych w klasie ekonomicznej.

A319 jest za idealnym samolotem do operacji krótko- i średniodystansowych, a dzięki mniejszemu kadłubowi niż powszechnie używany A320, ale porównywalnemu zasięgowi i możliwościom wydajnościowym, ten wąskokadłubowiec jest szczególnie dobrze przystosowany do obsługi tras regionalnych do miejsc docelowych o mniejszej gęstości zaludnienia i lotnisk z krótszymi pasami startowymi. Cechy samolotu sprawiają, że pięć A319 po Shenzhen Airlines może znaleźć się na radarze przewoźników z Bliskiego Wschodu czy Afryki, którzy chcą zwiększać obsługę drugorzędnych miast w regionie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 27 maja 2025

VietJet Air zamawiają kolejnych 20 airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways przekłada wycofanie ostatnich A330-200

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR

inf. pras. 20 maja 2025

Ukraiński A319 zbazowany w Kraków Airport

Prawo i polityka

Ukraiński A319 zbazowany w Kraków Airport

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Nowy Jork: A319 wylądował z uszkodzonym nosem

Infrastruktura i lotniska

Nowy Jork: A319 wylądował z uszkodzonym nosem

Rafał Dybiński 07 lipca 2020

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 27 maja 2025

VietJet Air zamawiają kolejnych 20 airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways przekłada wycofanie ostatnich A330-200

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR

inf. pras. 20 maja 2025

Ukraiński A319 zbazowany w Kraków Airport

Prawo i polityka

Ukraiński A319 zbazowany w Kraków Airport

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Nowy Jork: A319 wylądował z uszkodzonym nosem

Infrastruktura i lotniska

Nowy Jork: A319 wylądował z uszkodzonym nosem

Rafał Dybiński 07 lipca 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5